Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Literatuur over rubrics

Literatuurlijst behorend bij het ECENT artikel Het beoordelen van een ontwerp.

  • Fox-Turnbull W. (2006) de invloeden van Teacher Kennis en Authentic
  • Formatieve toetsing op Student Leren in Technology Education, International Journal of Technology and Design Education (2006)
  • Klein P. et al (1998) Analytic vs Holistic Scoring of Science Prestatie Taken, Applied meting in het onderwijs (02/11) 1998
  • Kimbell R. (2007), innovatieve technologische prestaties. In: Dakers, definiëren Technological Literacy. Naar een epistemologische kader
  • Kimbell R et al. (2007) Escape Portfoliobeoordeling, fase 2 rapport. Verkrijgbaar bij
  • Website: www.goldsmiths.ac.uk/teru/UserFiles/File/e-scape2.pdf
  • Loveland TR 2005 Schrijven standaarden gebaseerde rubics voor Technologie Onderwijs Klaslokalen, in: The Technology Teacher, oktober 2005
  • Mc Laren S. (2007) Op zoek naar creativiteit en progressie in Transition door middel van “Assessment is for Learning” in PATT 18 lesgeven en leren Technologische Geletterdheid in de klas (P143). Ook verkrijgbaar bij:
  • Website: http://pupilsattitudestowardstechnology.files.wordpress.com/2007/06/fullprog-21a.pdf
  • Meijer S. et al (2006) gebruik Teachers’ van rubrieken die niet-traditionele taken scoren. Factoren met betrekking tot verschillen in het noteren. Assessment in Education Vol 13 nr 1 2006
  • Website: Kerkhoffs, J (2006) Rubrics als beoordelingsinstrument voor vaardigheden. SLO www.slo.nl/themas/00125/00001/
  • Stables K. et al (2007) bewijs Through the Looking Glass: de ontwikkeling van prestatie en beoordelen van mogelijkheden. Paper gegeven op het 13e Internationale Conferentie over denken, Norrköping, Zweden, 17-21 juni 2007
  • Wikforshall E. et al (2003) Chocolate Chip Cookies en opschriften, in: Het onderwijs uitzonderlijke kinderen, maart 2003
ELWIeR en Ecent heten u welkom op deze nieuwe gezamenlijke website